woensdag 29 april 2009

Vrouwen bij de SGP


Deze prachtige foto staat sinds vorige week op de site van de SGP. Wat, allemaal vrouwen? Maar de SGP was toch die partij die vrouwen uitsloot van het lidmaatschap? Die dat onder druk van procedures van het proefprocessenfonds Clara Wichmann (maar volgens hen zelf wegens veranderende inzichten binnen de partij) inmiddels niet meer doet? Maar die het politieke werk nog wel steeds als mannenwerk beschouwt?
jawel, die partij. En bij de foto wordt trots vermeld dat het een werkbezoek betreft van de vrouwenvereniging van de Gereformeerde Gemeenten uit Utrecht/De Bilt en omstreken. De SGP geeft het proefprocessenfonds Clara Wichmann nog wel een sneer:
Dat vrouwen ze SGP zien zitten, is voor SGP'ers natuurlijk geen verrassing. Voor anderen wellicht wel. Zoals de ‘Clara’s’ van het Wichmannproefprocessenfonds. Of zien die alleen zichzelf zitten???

Persoonlijk vind ik het wel leuk dat de SGP wanneer het om de partij en vrouwen gaat blijkbaar ogenblikkelijk aan de proefprocessen moet denken. Dat hebben we alvast bereikt.
Verder geeft de SGP met dit berichtje niet alleen aan nogal kleinzielig te zijn, maar ook wordt duidelijk dat ze het nog steeds niet hebben begrepen. Juist omdat er vrouwen zijn die de SGP zien zitten, mag de partij deze vrouwen niet uitsluiten van het lidmaatschap, of van al dan niet vertegenwoordigende functies binnen de partij. Ik zie de partij niet zitten, maar misschien loopt er binnen de vrouwenvereniging van de Gereformeerde Gemeenten wel een gedroomde opvolger van van der Vlies rond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.