woensdag 29 april 2009

Actiegroep Eerlijk plassen


Ik ondersteun van harte de hartekreet van Evelien Tonkens in de Volkskrant van vanochtend voor eerlijk plassen.
Een treffende analyse van hedendaags seksisme: Spelregels Koninginnedag 2009: ‘Wildplassen is niet nodig, er zijn overal plaskruizen’. Seksisme in zijn simpelste vorm. Men bedoelt: ‘wildplassen is voor mannen niet nodig.’ Want waar mogen vrouwen plassen?
En meerdere oplossingen, waarvan de simpelste toch wel is: De actiegroep Eerlijk plassen eist dus: weg met het sekseonderscheid. Stel alle wc’s open voor iedereen.
Ik sluit me direct aan bij deze actiegroep.

1 opmerking:

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.