vrijdag 19 februari 2010

Zul je net zien

Ben je genomineerd als beste web-politicus, heb je geen tijd meer om te bloggen. OK, berichtjes op twitter en facebook lukken nog net, maar een beetje een substantieel blog, ho maar. En dat terwijl er veel was om over te bloggen afgelopen week. Zo was ik maandag te gast bij SJA meidenplaza, voor tv-opnames van een politiek debat in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen (uitzending via Salto, ik weet nog niet wanneer precies).
Dinsdag en woensdag was ik namens GroenLinks te gast bij enthousiaste en leergierige vrouwen in Bos en Lommer. Dinsdag bij Stichting DoenJa, en woensdag bij Vrouw in Ontwikkeling (voorheen moeder kind centrum). Veel betrokkenheid, veel behoefte aan kwalitatief goede scholing, vooral voor de vrouwen zelf als voor de kinderen.
En dan waren er natuurlijk nog de landelijke ontwikkelingen waarover wel het nodige te zeggen valt. Zo is gisteren te midden van het tumult rond Afghanistan het wetsontwerp van GroenLinks om vaders vijf dagen verlof te geven na de geboorte van hun kind door de tweede kamer weggestemd. Wat maar weer eens laat zien dat we wat het eerlijk verdelen van de zorgverantwoordelijkheid in dit land nog oerconservatief zijn. Over de ruzies in het kabinet wil ik het maar niet hebben. Femke Halsema typeerde het goed: Gevoelige internationale kwestie wordt ordinair straatgevecht.
En in rustiger tijden had ik ook wel weer willen bloggen over het VN-Vrouwenverdrag-Comité dat Nederland opnieuw op de vingers heeft getikt: er moeten concrete maatregelen genomen worden om de positie van vrouwen te verbeteren.
Maar het zat er niet in deze week. Ook komende week zal ik mij niet als web-politicus kunnen profileren: dan zit ik op een Zwitserse berg, waarschijnlijk geheel zonder internet. Voor iedereen die ondanks dit falen mijnersijds toch op me wil stemmen, dat kan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.