maandag 30 november 2009

weg met de Herijking

Nadat ik vanmiddag de zoveelste 'herijking' zag langskomen heb ik besloten de strijd aan te binden: weg met de herijking.

Naar mijn idee kan herijking in de politiek twee dingen betekenen:
1. we willen eigenlijk niets veranderen, maar omdat dat wel van ons wordt verwacht doen we net alsof wel we iets veranderen, en dan noemen we het herijking;

of precies andersom:

2. wij willen iets niet uitvoeren, of iets op een andere manier uitvoeren dan is afgesproken, en we zijn bang dat dat niet geaccepteerd wordt, en daarom noemen we het geen beleidswijziging maar een herijking.

In beide gevallen is het sterk verhullend taalgebruik.
Zeg het als je iets niet wilt, zeg het als je iets niet doet, zeg het als je iets anders gaat doen, maar verschuil je niet achter het woord herijking.

Zo. dat moest er even uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.