zondag 29 november 2009

Plaats 6 en toch blij

Vanmiddag was de ALV van Amsterdam West. Ik was voorgedragen voor de vierde plek, en ben uiteindelijk op de zesde plek terecht gekomen. Maar ik ben er tevreden mee. Op nummer 4 staat nu Christa; de eerste kandidaat uit Oud-West op de lijst (Amsterdam West is een fusie stadsdeel; we gaan van 4 stadsdelen naar 1; en voor veel leden telde het argument van een goede verdeling van de oude stadsdelen in de top van de lijst). En op nummer 5 Emel, onze eerste 'niet autochtone kandidaat'. Allebei prima kandidaten. Natuurlijk is het even niet leuk om lager te eindigen dan dat je bent voorgedragen, maar gezien de achtergronden van deze keuze heb ik er absoluut vrede mee.
We hebben een prachtige lijst gekozen, met een geweldige mix van kandidaten: man/vrouw, jong/oud (waarbij mijn 45 dus oud is; zucht), ervaren en vers. En met diversiteit in achtergronden.
De eerste 10 zijn:
1. Rutger Groot Wassink
2. Selma Janssen
3. Sven Meeder
4. Christa de Visser
5. Emel Can
6. Margreet de Boer
7. Niels Smit
8. Tulsa Caupain
9. Bram Gerrits
10. Houssain El Yachouti

De ALV heeft verder unaniem besloten dat Dirk de Jager de eerste DB(wethouders)-kandidaat is, waarmee we ook de campagne ingaan.
Een leuke, enthousiaste en goede ploeg mensen; ik heb zin in de campagne, en zin in de volgende raadsperiode. Als raadslid, maar wie weet wel als tweede DB-er. Daarover heeft de ALV geen uitspraak gedaan (er zijn drie kandidaten geschikt bevonden); dat wordt aan de toekomstige fractie overgelaten (mocht het aan de orde zijn dat GroenLinks twee DBers kan leveren).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.