donderdag 19 november 2009

Voorgedragen voor plek 4

Voor wat betreft mijn eigen plek wist ik het al even, maar vandaag is het advies van de kandidaten-commissie van Amsterdam-West bekend geworden. Ik word voorgedragen voor plek 4, en geschikt geacht als DB-er (stadsdeel-wethouder).
Mij tekstje:
Margreet, adviseur en onderzoeker op het gebied van vrouwen en recht, was de afgelopen jaren het gezicht van GroenLinks in de fractie van Westerpark op het gebied van WMO, zorg en onderwijs. Dat heeft zij voortreffelijk gedaan. In de raad verwerft zij gezag met haar inbreng op hoofdlijnen. Zij is sterk op het proces gericht, is daardoor zeer geschikt om mede sturing te geven aan het fractieproces. Margreet kan werken aan de versterking van haar zichtbaarheid en die van GroenLinks. Zij is een sterke denker en heeft ook kwaliteiten als bestuurder. De KC acht Margreet zowel geschikt voor een DB-functie als een prominente functie in de fractie.

Ik ben er blij mee.
Ik zou het fantastisch vinden om bestuurder te worden voor GroenLinks, maar realiseer me ook dat de concurrentie wat dat betreft in West groot is. In ieder geval blijf ik me nog vier jaar met de stadsdeelpolitiek bemoeien.

2 opmerkingen:

  1. Mooi advies, gefeliciteerd. Ook dat goede denken zit kennelijk in de familie. Alleen bij mij leidde dat zonder verdere argumentatie tot de toevoeging 'komt het best tot haar recht in een grote fractie'... Bij jou gelukkig geen dergelijke onverwachte toevoegingen. Die DB-functie zou helemaal mooi zijn. Mogen de leden nu nog stemmen? Wanneer doen ze dat dan? En hoeveel mensen hebben jullie nu eigenlijk in West in de deelraad? Nou ja, genoeg stof om te praten morgen bij de thee...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Heleen, de ALV is op 29 november, dan stemmen de leden over de lijst. Op dit moment is er nog geen stadsdeel West. De nieuwe raad krijgt 29 zetels. Momenteel hebben we hier in Westerpark 4 van de 17 zetels, dus 7 moet er zeke inzitten, en we gaan natuurlijk voor meer; GroenLinks als grootste partij!
    Jij succes op jullie ALV. Goed dat je ervoor gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.