donderdag 25 november 2010

Gran Roque


Zaterdag 13 november (2)
En dan zomaar ineens een bewoond eiland. Met een klein leuk plaatsje. Alleen zandpaden; behalve de vrachtauto die het vuilnis ophaalt geen auto's, veel bootjes, een airstrip waar de toeristen die komen zeilen of vissen aankomen (waarbij de vliegtuigjes ongeveer tussen de masten van de boten door landen), en prachtig gekleurde huizen en idyllische straatjes. Op een terras op het strand heerlijk vis gegeten, met koude witte wijn. Helaas was de koffiemachine kapot; een echte cappuccino zat er dus niet in.
Inmiddels zaterdagochtend.
Ik ga maar eens een kopje oploskoffie maken.
En dan gaan we zo het dorp nog even in om een paar boodschappen te doen (vooral brood), voordat we vanmiddag weer verder gaan varen.
Morgen gaan we de grote oversteek naar Tortuga maken: de hele nacht doorvaren. Om bij licht te vertrekken en bij licht aan te komen vertrekken we dan in de middag, en hopen we de volgende ochtend bij Tortuga aan te komen. Spannend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.