zondag 7 november 2010

Curacao, zaterdagochtend

- bericht geplaatst op zondagochtend-

Zaterdagochtend kwart voor tien. Ik zit op de veranda, met uitzicht over groen, bloemen en een vrijwel golfloze Caribische zee. In die zee heb ik vanochtend al gezwommen, en (met mijn duikbril op sterkte, een echte aanrader voor de brildragers onder ons) al de meest prachtige vissen gezien. Van die lange, prik-achtige; grote zwarte met een blauw randje, geel/wit gestreepte en uitziende pyramidevormige vissen met slangachtig gevlekte schubben. En dan nog allerlei klein en/of wat minder gekleurd spul. Wim is boodschappen doen. Vanmiddag gaan we de laatste klusjes aan de boot doen, en morgenochtend gaan we varen. Dankzij orkaan Thomas die vorige week een eindje verder voorbij trok is het Westenwind. Zeer uitzonderlijk hier. Het betekent dat we met windje mee naar Bonaire kunnen varen. Morgen begint het avontuur dus echt. Maar voorlopig is het alvast genieten van zon en zee. Ik voel me erg verwend. Thuis is iedereen hard aan het werk, terwijl het waarschijnlijk koud en nat is. Ik kreeg vanochtend om 8 uur (13 uur Nederlandse tijd) van mijn telefoon een melding dat ik moet schaatsen. Maar ik houd het voorlopig maar even op zwemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.