zaterdag 27 november 2010

Bodemschatten



Zondag 14 november
Zoals overal ook bij onze laatste ligplaats in Los Roques gesnorkeld. Veel was er niet te zien; geen koraal, en vooral veel zand op de bodem. Met wat kleine visjes (waaronder hele mooie witte). Ook op de bodem: enorme schelpen. Ik heb er een paar opgedoken en gefotografeerd. Daarna weer in zee gegooid; ik heb begrepen dat je uit het Caribisch gebied geen schelpen als souvenir mee mag nemen. Bovendien zaten de schelpdieren er nog in (wat overigens wel suggestieve plaatjes oplevert).


Ook gespot: twee prachtige grote zeesterren. Allebei met vijf punten. Een was geelbruin met een zwarte net/webachtige tekening; de ander was ook geelbruin, maar dan met allemaal knobbeltjes. De zeesterren heb ik niet opgedoken om te fotograferen. In de eerste plaats lagen ze iets dieper dan de schelpen; maar vooral durfde ik het niet aan om met mijn blote handen zeesterren op te pakken. Je weet nooit wat voor enge stekeligheden en/of giftigheden ze hebben. Ik zal proberen op het internet het goede plaatje erbij te zoeken.

Plaatje van internet; een betere kon ik niet vinden. Zoiets was het, alleen dan met zwarte tekening ipv rood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.