vrijdag 8 mei 2009

FemNet dankt Kathalijne Buitenweg

Het lukte me toch nog om aan het eind van de middag even langs te gaan bij de afscheidsreceptie van Kathalijne Buitenweg en Joost Lagendijk, die stoppen als Europarlementariër voor GroenLinks. Vanuit het FemNet hebben we afgelopen jaren een goed contact gehad met Kathalijne. Ze is een aantal keer bij een FemNet bijeenkomst geweest, ze heeft een column uitgesproken bij het debat diversiteit in Europa in januari jl. En ze zette zich vol overgave in voor de goede zaak, waaronder de bestrijding van discriminatie op alle gronden, en de komst van een EU-gezant voor vrouwenrechten. En ze boekte resultaten.
Geen gezeik, idereen gelijk!
Alle reden dus om haar namens FemNet te bedanken voor de samenwerking, haar inzet en de resultaten. Dat heb ik gedaan met een heel klein boekje 'Vrouwenwijsheden' met op de achterkant een wijsheid over vrouwen en politiek:
"Als je in de politiek iets gezegd wilt hebben vraag je het aan een man. Als je iets gedaan wilt hebben vraag je het aan een vrouw."
Een uitspraak van Margaret Thatcher overigens (misschien wel haar enige wijsheid).

Hoewel we in GroenLinks het stadium van de vrouwelijke lijsttrekker wellicht gepasseerd zijn (tussenstand poll) is Kathalijne zonder meer een Woman on Top!
Kathalijne, nogmaals bedankt, en we hopen dat je inzet voor GroenLinks en voor de (rechts)positie van vrouwen, waar ook ter wereld, zal blijven voortduren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.