woensdag 6 mei 2009

Working dad award voor een echte man met lef



Mijn fractiegenoot Rutger Groot Wassink is genomineerd voor de Working Dad Award van het tijdschrift Lof (voor moeders met ambitie). Op de site wordt hij omschreven als een echte man met lef. Nu is mij niet helemaal duidelijk wat daaronder moet worden verstaan (heb je ook niet echte mannen dan? hebben echte mannen gewoonlijk geen lef?).
En je kunt je ook afvragen wat een echte man met lef te zoeken heeft bij een Lof (ik heb ooit eens een nummer gekocht, maar mij kon het niet boeien). Maar het klinkt wel aardig: Lef voor Lof.

Nou is het één ding dat Rutger genomineerd is, en is doorgedrongen tot de finale, maar nu blijkt hij ook nog graag te willen winnen. Naar eigen zeggen niet vanwege de meerdaagse training rond leiderschap en besluitvorming die de winnaar krijgt, en zelfs niet vanwege de familievakantie voor het hele gezin op een kasteel in Frankrijk. Hij wil winnen omdat de winnaar een jaar lang een eigen blog op Lofonline krijgt.


En hoewel enige ijdelheid Rutger niet vreemd is, is het hem daar niet om te doen (zegt hij). Het is allemaal voor de goede zaak. In dit geval PapaPlus, een initiatief van FNV-Jong (waar Rutger niet geheel toevallig beleidsmedewerker is). Papaplus ijvert voor meer betrokkenheid van mannen bij de zorg voor kinderen, en daarmee bij de emancipatie van vrouwen.
Goede zaak natuurlijk. Want het is niet zozeer de arbeidsparticipatie van vrouwen die stagneert, maar de zorgparticipatie van mannen die al jarenlang nauwelijks toeneemt.

Daarom heb ik op Rutger gestemd. En dat kun jij ook doen. En als Rutger dan wint, dan wil hij die familievakantie misschien wel aan mij overdoen. Want ik had natuurlijk genomineerd moeten worden als Working Mom. Dat niemand daar nu aan gedacht heeft. En Rutger gaat het niet om die vakantie. Toch?

PS: waarschijnlijk zal Rutger Groot Wassink deelnemen aan de bijeenkomst FemNet en de mannen op 28 mei a.s.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.