vrijdag 4 februari 2011

De aanbeveling van de dag: FemNet

"Zij was jarenlang voorzitter van FemNet en een van de GroenLinksers die FemNet weer definitief op de kaart zette binnen GroenLinks: Margreet de Boer. FemNet is verheugd over haar kandidaatstelling voor de Eerste Kamer.

Margreet de Boer is juriste en criminoloog en heeft een eigen bureau: PoWR, Projects on Women’s Rights. “Margreet is een bekende en erkende expert op het gebied van mensenrechten, en in het bijzonder op het gebied van vrouwenrechten en de rechten van minderheden. Zo’n expert kan de Eerste Kamer in deze tijden zeer goed gebruiken”, aldus de huidige voorzitter van FemNet, Hanneke Felten. FemNet is de afkorting voor het Feministisch netwerk van GroenLinks. In dit netwerk staat Margreet de Boer niet alleen bekend als een zeer gedegen juriste met een grote hoeveelheid kennis maar ook als een persoon met wie het zeer prettig samenwerken is. Secretaris van FemNet Greetje Bijl: “Met haar scherpe analyses en goed doordachte vragen kan zij een discussie op een prettige manier gericht naar de kern leiden".

Naast dat Margreet de Boer jarenlang al actief is binnen FemNet, en daarin een van de drijvende krachten is, is zij ook deelraadslid voor GroenLinks in Amsterdam West. FemNet hoopt dan ook van harte dat Margreet de Boer op het GroenLinks congres van 5 februari gekozen wordt op een verkiesbare plek voor de Eerste Kamer. “Ze is een doorgewinterde GroenLinkser”, aldus Felten".

Dit bericht verscheen onlangs op de site van FemNet.
Ik ben erg blij met de steun van FemNet voor mijn kandidatuur.

Morgen, 5 februari stelt het GroenLinks congres de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vast. Ik ben voorgedragen voor een verkiesbare plek op deze lijst. De kandidatencommissie schreef een mooi advies over mij (gedegen jurist met gezag en een prettige persoonlijkheid). Ook anderen zien mij graag in de Eerste Kamer.
In de afgelopen maand verscheen er dagelijks (of vaker) een aanbeveling op mijn blog. Dit is de laatste. Later vandaag volgt nog een overzicht van alle aanbevelingen.
En dan is het zover: morgen is de dag van de waarheid.
Ik hoop op veel steun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.