vrijdag 2 juli 2010

Een klein streepje met grote gevolgen - Volkstuinen 1


In de ontwerp-structuurvisie voor Amsterdam staat een klein streepje dat de gemoederen in en rond de Volkstuinencomplexen bij het Westerpark hoog heeft doen oplopen. Het streepje staat voor een mogelijke doortrekking van de Bos en Lommerweg naar het Westelijk Havengebied, dwars door het volkstuinencomplex, en daarmee dwars door de Brettenzone, de ‘groene scheg’ die loopt van de Haarlemmerpoort tot aan Spaarnwoude.
Net als de volkstuinders is ook GroenLinks West niet blij met plannen voor een dergelijke weg. Niet voor niets hebben we immers in ons verkiezingsprogramma staan dat de Brettenzone verder ontwikkeld moet worden als ecologisch gebied. Een weg die dit gebied doorsnijdt past daar op geen enkele manier in.
Als woordvoerder binnen de fractie voor het Westerpark en de Brettenzone heb ik de afgelopen tijd de nodige gesprekken gevoerd over de plannen, en de bezwaren daartegen. Met de GroenLinks fractie en de wethouder in de Centrale Stad (die nemen uiteindelijk de beslissing) en met vertegenwoordigers van de actiegroep Red Groenzone Westerpark / Westerpark4all.
Tijdens de raadsvergadering van 22 juni heb ik vragen gesteld aan het Dagelijks Bestuur van Stadsdeel West, dat daarop heeft geantwoord namens aan de Centrale Stad te zullen laten weten dat stadsdeel West tegen de weg door het volkstuinencomplex is. Deze zienswijze is als het goed is dinsdag jl. vastgesteld. Zie ook de site van GL Amsterdam West.
Ik heb goede hoop dat de weg er niet gaat komen, en dat er andere oplossingen gevonden kunnen worden voor de nodige ontsluiting van nieuwe woonwijken in het havengebied. Ik hoop dat we het kleine streepje snel kunnen weggummen.
ndaag nog niet maar als het

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.