woensdag 7 juli 2010

Het einde van een tijdperk


Met een hoofdrol in de eindmusical 'De meester slaat terug' nam mijn jongste zoon vorige week afscheid van de basisschool. Tijdens de daarop volgende disco konden de ouders buiten op het plein nog even met elkaar, en met de meesters en juffen kletsen. Toch vreemd om je te realiseren dat hiermee het tijdperk basisschool voorgoed is afgesloten, en dat je al die mensen dus misschien nooit meer spreekt. Maar gelukkig is de school echt om de hoek, en komen we dus regelmatig leerkrachten tegen (ik op weg naar de bakker, zij voor onze deur parkerend bijvoorbeeld). En van de juf van M. hebben we de uitnodiging om nog eens te komen eten.
En het voordeel van een buurtschool is dat wij de ouders, en M. de kinderen ook nog overal blijven tegenkomen.
Maar goed, het blijft een stap. Geen kinderen meer op de basisschool, maar twee pubers op de middelbare.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.