vrijdag 11 september 2009

Reactie op bestelde blog: Femke en de Islam

Toch leuk, dat je een blog bestelt en dat die er dan een halve dag later ook komt. Gisteren vroeg ik Brechtje via Twitter of ze niet een leuk blog kon schrijven over het interview met Femke, waarin ze zich uitspreekt over vrouwenonderdrukking in de Islam. En zojuist bij het opstarten van de computer: voilá, het gevraagde blog.
Hieronder mijn korte reactie:
Dank je wel, voor deze blog 'op bestelling'.
Ik ben het met je eens: we mogen en moeten onze ogen niet sluiten voor de vrouwenonderdrukking in 'de Islam'. We moeten daar iets van vinden (vrouwenrechten gaan boven religie, inderdaad), en moeten er vooral ook de discussie over aangaan met vrouwen (en mannen) binnen de Islam.
Wat ik lastiger vind is om dit 1 op 1 te vertalen naar veroordelen van iemand omdat ze een hoofddoek (of wat dan ook) draagt. Gelukkig doet Femke dat in het interview ook niet. Ze zet de individuele rechten van vrouwen daarin voorop, en voegt er aan toe dat zij het liefst ziet dat alle vrouwen hoofddoekloos door het leven gaan. En dat mag ze vinden.


En komende woensdag is er een bijeenkomst van het FemNet (16 september, 19 uur, partijbureau). Dan kunnen we het er verder over hebben.

1 opmerking:

  1. het bewijst maar weer eens dat politici wel erg ver van de kiezers staan en geen idee hebben wat er echt onfder de mensen speelt

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.