maandag 10 mei 2010

26 mei filmvertoning Access to Justice



Op 26 mei wordt ook in Amsterdam de documentaire 'Access to Justice' (2009, Fatusch productions) vertoond.

Na verscheurd te zijn door twee burgeroorlogen, staat Liberia momenteel voor de grote uitdaging om geweld tegen vrouwen terug te dringen.
Deweh Gray van AFELL (The Association of Female Lawyers of Liberia) zet zich samen met anderen in voor de rechten van vrouwen en laat in de documentaire zien wat het advocatencollectief op constructieve wijze doet voor vrouwen in steden en op het platteland.

Na de filmvertoning is er een debat o.l.v. Hedy d’Ancona

Sprekers:
• Margreet de Boer, POWR Projects on Women's Rights
• Jale Simsek, publiciste o.a. eerwraak
• Teana Boston-Mammah, Scala, Expertise centrum Emancipatie

Filmtheater Kriterion
Roetersstraat 170
1018 WE Amsterdam
14:30 - 16:30 uur

Ik hoop dat ik na het zien van de ongetwijfeld aangrijpende film nog iets zinnigs kan zeggen als spreker in het panel. Ik nodig iedereen in ieder geval van harte uit om aanwezig te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.