dinsdag 30 maart 2010

Wachten duurt lang

De coalitiebesprekingen in Amsterdam-West verlopen uiterst langzaam. Nu hebben we geen haast, want het nieuwe stadsdeel gaat pas op 1 mei van start. Maar die datum komt wel rap dichterbij; en sinds de verkiezingen zijn we nu al een maand verder. Een maand waarin er vooral aftastende besprekingen hebben plaatsgevonden, die tot nu toe zonder concreet resultaat zijn gebleven.
Er ligt een mooi rapport van de informateur Maarten Vorster, maar tijdens de openbare bijeenkomst van vorige week bleek dat D66 (vooralsnog?) niet bereid is de daarin genoemde eerste optie (PvdA, GL, D66) nader te gaan onderzoeken. Met als gevolg dat de informatieronde nu is verlengd, en er verdere oriënterende gesprekken plaatsvinden tussen de verschillende partijen.
Ik hoop dat er deze week spijkers met koppen geslagen kunnen worden. Ik wil aan de slag. Werken aan een mooi coalitie-akkoord, waarin we ondanks de bezuinigingen verder kunnen werken aan een groen, sociaal en vrijzinnig Amsterdam-West.
Ik ben het wachten wel een beetje zat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.