donderdag 8 april 2010

Een nieuwe blik?


Toen ik net als deelraadslid was gekozen kreeg ik van een van de welzijnsinstellingen die in het stadsdeel actief zijn een felicitatiebrief. Aardig natuurlijk. Maar natuurlijk niet alleen maar aardig; de brief ademde ook iets van een wit voetje halen. Niet onbegrijpelijk in het kader van de fusie en de aanstaande bezuinigingen.
Verder nooit meer aan gedacht. Tot gisteravond. Toen werd er aangebeld, en stonden er twee medewerkers van dezelfde welzijnsorganisatie op de stoep om mij een kadootje aan te bieden. Nadat ze mij verzekerd hadden dat het geen geldelijke waarde had, heb ik het maar aangenomen. Het was een blikje met daarop de tekst 'een nieuwe blik'. En iets er in. Iets lichts, kleins en zachts. Maar deze keer is mijn primaire reactie niet: wat leuk, wat aardig. Maar eerder: wat een uitslovers, wat willen ze van me, en: wat kost dat wel niet om twee medewerkers in de avonduren bij alle 29 deelraadsleden te laten aanbellen? Wordt daar subsidiegeld an besteed? wat had daarvoor anders gedaan kunnen worden?
Ik verwacht van een welzijnsorganisatie dat ze hun kwaliteiten laten zien door hun activiteiten. En die mogen ze mij als raadslid best laten zien om zichzelf te profileren, of te promoten.
Maar ik ben niet onder de indruk van een welzijnsorganisatie die zich profileert met verder inhoudsloze felicitatiebrieven en onzinnige kadootjes, zonder enige verwijzing naar inhoudelijke activiteiten.
Ik ben erg voor een andere blik, in ieder geval bij deze welzijnsorganisatie.

Overigens heb ik het blik nog niet open gemaakt.
Ik weet ook niet of ik dat wel ga doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.