maandag 12 april 2010

Jenneke de Kamer in


Ik zal zondag op het congres stemmen voor Jenneke van Pijpen op een verkiesbare plaats.
Ik ken Jenneke al vanaf mijn tijd bij de SRVU, de studentenvakbond bij de Vrije Universiteit. Daar was ze al politiek actief, en als voorzitter van de beleidsraad zeer bedreven in het werken aan heldere, breed gedragen standpunten.
In haar werk bij de vakbond heb ik Jenneke vanaf de zijlijn gevolgd. Haar inzet voor de werknemers in de zorg, haar verontwaardiging over de uitbuiting van alphahulpen en huishoudelijk personeel. Maar ook haar mondiale initiatieven voor oudedagsvoorzieningen voor oudere vrouwen in ontwikkelingslanden.
Qua gedeelde interesse wil ik ook nog even noemen dat Jenneke bestuurslid is van de Stichting Clara Wichmann Instituut (expertisecentrum vrouw en recht).
Hoewel Jenneke nog geen carrière heeft gemaakt binnen GroenLinks, heeft ze zich ook voor de partij al wel ingezet; zij het vooral op de achtergrond. ik ken haar als lid van de kandidatencommissie voor de deelraad van Westerpark.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Jenneke een goed kamerlid zal zijn. En dat zij degene is die GroenLinks kan profileren op het thema zorg, met aandacht voor cliënten, werkers in de zorg en met een toekomstbestendige visie. Zie onder meer haar blog van vandaag.
De zorg is te kostbaar om aan de SP over te laten. Dus: stem Jenneke zondag de kamer in!

1 opmerking:

  1. Helemaal eens. Ik kom Jenneke af en toe tegen in FNV verband: heldere, vaak verfrissende ideeën, die ze goed kan verwoorden, maar ook bereid echt te luisteren en in gesprek te gaan en zonodig van positie te veranderen. Dus ook ik ga voor Jenneke!

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.