woensdag 1 december 2010

Diervriendelijk vlees bestaat niet

Maar een diervriendelijker veehouderij wel.
Ik ben blij met het besluit van Albert Heijn om alleen nog varkensvlees met minimaal 1 ster van de Dierenbescherming te verkopen (zie hier een kort bericht in De Volkskrant van vorige week; langere artikel van vandaag staat niet online). Het is natuurlijk niet ideaal, maar het is een begin.
En het stimuleert mij in ieder geval om geen genoegen meer te nemen met maar 1 ster, zoals ik nu nog wel eens doe, want we willen de lat natuurlijk steeds een stukje hoger leggen. Om AH en de vleesindustrie te stimuleren nog diervriendelijker vee te gaan houden. En misschien stiekem ook wel een beetje om het toch net iets 'beter' te doen dan gewoon maar iedereen die bij AH koopt.

1 opmerking:

  1. Hallo Margreet,
    Ik snap je keuze voor 1*. Maar - als je dan toch de lat voor de vee industrie hoger wilt leggen - waarom ga je dan niet voor scharrel of biologisch vlees?

    Peter

    gianttcr@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.