woensdag 27 januari 2010

Vrouwenrechten in Nederland: geen nieuws?

In de media zie, hoor en lees je er niets over (althans ik ben het nog niet tegengekomen), maar deze week legt Nederland verantwoording af aan het VN-Comité voor de Vrouwenrechten (CEDAW-Comité) over de manier waarop het Vrouwenverdrag in Nederland wordt uitgevoerd. Drie jaar geleden gebeurde dat ook. Toen was ik erbij, als een van de twee vertegenwoordigers van de Nederlandse vrouwen- en mensenrechtenorganisaties (hier vind je de impressies van toen). Dit jaar volg ik het op afstand. Dat is, via het zeer lezenswaardige blog dat de NGO-vertegenwoordigers nu bijhouden: www.cedawschaduwrapportage.blogspot.com. Hun belangrijkste werk - de standpunten van de vrouwenorganisaties weergeven, gesprekken voeren met de Comitéleden - zit er op. Het is nu afwachten wat het CEDAW Comité in zijn 'Concluding Observations' over Nederland heeft te melden. En hopelijk is dat wel nieuws. En gaat de regering de aanbevelingen ook oppakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.