maandag 18 januari 2010

Profileren

Als kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen moet je je natuurlijk profileren. En in dit digitale tijdperk gebeurt dat met de modernste communicatiemiddelen. Dus buiten mijn hyves-pagina, mijn weblog (alhier), en mijn twitter-account, moest ik ook aan de facebook. Okay, als kandidaat doe je wat er van je verwacht wordt, dus ik heb gisteravond een facebook-account aangemaakt. En vervolgens ben je uren kwijt met het opbouwen van je nieuwe vriendennetwerk, wat opvallen veel overeenkomsten vertoont met je vrienden op hyves (maar dan zonder de klasgenoten van je kinderen) en je followers op twitter. Uren waarin je wellicht ook iets inhoudelijks had kunnen doen. Zoals de tekst voor de vrouwenflyer voor Amsterdam maken, hoog op de to-do-lijst. Maar de toegevoegde campagne-waarde can facebook gaat zich ongetwijfeld nog openbaren.
Een andere manier waarop je je als kandidaat moet profileren is door medewerking te verlenen aan overzichten van kandidaten die her en der verschijnen. Dus vragenlijsten invullen. Ook daar heb ik me gisteravond aan gezet.
Een leuke vragenlijst, en een leuk overzicht, komt van Nieuws in Amsterdam. Met een vraag over bezuinigingen, die je dwingt om iets dieper te gaan dan ronkende verkiezingsretoriek.
Mijn profiel op Nieuws uit Amsterdam vind je hier. En je kunt zelfs op me stemmen. Om alvast even te oefenen zeg maar.

1 opmerking:

  1. Gave foto in elk geval voor je facebook. En ook al levert het in de campagne misschien niet heel veel extra op, van mijn collega tegenover mij hoor ik dat het een uitstekend communicatiemiddel is voor internationale contacten. In haar geval met jongeren van vakbonden in Latijns Amerika en Afrika. Voor jou wellicht met vrouwen en groepen rondom het VN Vrouwenverdrag overal ter wereld. Dus dan is het misschien toch de tijdsinvestering waard...

    BeantwoordenVerwijderen

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.