vrijdag 5 juni 2009

driewerf hoera

Planeet GroenLinks staat inmiddels vol met terugblikken op de verkiezingen van gisteren. Ik wil daar drie hoeraatjes aan toevoegen.

Vannacht gaan slapen met een tussenstand waarbij GroenLinks op 3 zetels in het Europees Parlement uitkomt. Vanochtend na het wakker worden meteen de computer opgestart om stand van zaken te checken. Nog steeds 3 zetels. Hoera!

In één van de stembureaus in Amsterdam-Westerpark haalde GroenLinks maar liefst 33% van de stemmen, en was daarmee verreweg de grootste partij. Wie weet de grootste in heel Westerpark? Dat zal in ieder geval het doel zijn voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. In Amsterdam heeft GroenLinks 20% van de stemmen gehaald, en is daarmee de tweede partij, vlak achter D66. Hoera!

Tot slot sprak Wilders (wiens PVV gruwelijk heeft gewonnen, waarvoor geen hoera) gisteren uit niet met GroenLinks te willen regeren, vanwege de inhoud van het verkiezingsprogramma van GroenLinks (De Nederlandse cultuur bestaat niet). Nog afgezien van het feit dat dit de hypocrisie van Wilders goed duidelijk maakt (anderen mogen PVV niet afwijzen op programmatische gronden, maar hij anderen wel), ben ik er ook wel trots op en blij mee dat de PVV niet met GroenLinks wil. Hoera!

En natuurlijk nog drie hoeraatjes voor onze drie kandidaten die - zoals het er nu naar uitziet- naar het EP gaan: Judith, Bas en Marije.
En veel dank aan alle GroenLinks campaigners!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.