vrijdag 10 februari 2012

Schepen in het ijs


Mijn kantoor ligt aan de Nieuwe Herengracht in Amsterdam. Dat is een doorgaande scheepvaartverbinding; tussen IJ en Amstel. Waar de Nieuwe Herengracht uitkomt in de Amstel moeten de vaak enorme schepen onder een houten ophaalbruggetje door en dan met een scherpe bocht de Amstel opdraaien. Dat gaat langzaam, en ik sta er vaan -voor die open ophaalbrug- naar te kijken. Ook afgelopen week, terwijl er op veel grachten in Amsterdam werd geschaatst, ging het scheepvaartverkeer door. Wel met veel moeite. Veel schotsen, en ijsbrekers die de bboel een beetje open moesten krijgen/houden. Toen ik vanmorgen aankwam leek de boel te zijn vastgelopen. Twee schepen in de gracht, een ophaalbrug die niet meer open en niet meer dicht kon (omfietsen dus) en een ijsbreker die met veel kabaal het ijs in de Amstel openbrak. Het leverde wel mooie plaatjes op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.