donderdag 3 december 2009

Mini-symposium en PoWR Netwerkborrel

Toen ik anderhalf jaar geleden mijn intrek nam in de Corvershof, nam ik me voor met enige regelmaat iets te organiseren in dit prachtige gebouw. En dan niet alleen inhoudelijk, maar ook bijeenkomsten waarop ik mijn netwerk zou kunnen uitnodigen. Want zo'n eenvrouwsbedrijf is ook maar zo alleen. Lange tijd kwam het er niet van, maar toen ik voor de zomer mijn eerste stagiaire had zag ik mijn kans schoon: ik gaf haar als stage-opdracht geheel zelfstandig een inhoudelijk symposium te organiseren, en plakte daar een netwerkborrel achteraan. Dat beviel. Mijn nieuwe stagiaire, die sinds de zomer hier werkt, heeft daarom een zelfde opdracht gekregen, en op 17 december is het zover:

Mini-symposium en PoWR Netwerkborrel

Donderdag 17 december 2009
14.30 uur tot ± 17.30 uur
In de Gelagkamer, Corvershof
Nieuwe Herengracht 18 te Amsterdam

Asielzoekers zwijgen over seksueel geweld

Op 17 december organiseert Projects onWomen's Rights een mini-symposium over (vrouwelijke) asielzoekers die bij aankomst in Nederland zwijgen over seksueel geweld dat zij hebben meegemaakt in het land van herkomst. Het symposium is in opdracht van Margreet de Boer door haar stagiaire Sara Amajoud georganiseerd.

Bernadette Hoekstra van Vluchtelingenwerk zal de wijzigingen in de asielprocedure bespreken. Daarnaast komt Margrietha Reinders van het Wereldhuis vertellen over de ervaringen die zij vanuit het pastoraat heeft met vrouwen met seksuele geweldservaringen. De asieladvocaat Bernadette Ficq komt vertellen over de knelpunten in de praktijk, o.a. de 48 uur na aankomst in Nederland waarin de asielzoekers hun verhaal moeten doen. Daarna vindt er een discussie plaats aan de hand van een aantal stellingen. Het symposium wordt afgesloten met een borrel.

Iedereen is welkom op het mini-symposium dat plaats zal vinden op 17 december 2009 vanaf 14.30 uur tot ± 17.30 uur in de Gelagkamer van de Corvershof, Nieuwe Herengracht 18 te Amsterdam. Toegang is kosteloos. Wel aanmelden bij intern@projectsonwomensrights.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Iedereen kan reageren. Je hoeft het natuurlijk niet me me eens te zijn, maar hou het wel fatsoenlijk.
Reacties die beledigend zijn (voor mij of voor anderen) zal ik verwijderen; net als gescheld en gevloek.